OVER ONS

Wat is L'essence?

Expertise en klasse met een vakkundig zwak voor cosmetica. Dat is L’essence. Een kwartaalmagazine speciaal voor de parfumeriemedewerker, dat informeert, gidst en inspireert. Als medium draagt L’essence, in woord en beeld, bij aan de vermeerdering van kennis en kunde op de winkelvloer van de parfumerie(speciaal)zaak. Met als missie: kwalitatief verkoopadvies in de parfumerie waarborgen én vergroten.

Voor wie is L’essence?

L’essence richt zich, als vakblad, exclusief op de verkoopmedewerkers in de parfumerie(speciaal)zaak. De verkoopmedewerk(st)er is namelijk naast promotor, ook bovenal het gezicht van het product, de productlijn of het merk. Als heuse ambassadeur gidst zij/hij de klant naar de ideale aankoop. Op haar beurt zorgt L’essence er – in samenwerking met de vooraanstaande cosmeticahuizen - voor dat alle Nederlandse parfumeriemedewerkers voorzien zijn van de juiste informatie en verkooptechnieken, zodat elke parfumeriebeleving professioneel, compleet en onvergetelijk is.

Wie maakt L’essence?

Als men denkt aan L’essence, denkt men aan Tine Lafaire.  L’essence-hoofdredacteur Tine loopt al 40 jaar mee in de cosmeticabranche. Ooit begonnen als visagiste, later jarenlang actief geweest als cosmetica-adviseur en trainer van diverse cosmeticahuizen en -merken en nu al meer dan vijftien jaar hét gezicht van L’essence.  Tine ’s enthousiasme voor het maken van een vakblad heeft zijn wortels in haar verleden als trainer: “Een goede uitleg, de boodschap echt overbrengen, is een hele kunst. Een kunst die alle vrouwen en mannen die in Nederland op de winkelvloer van de parfumerie staan, zouden moeten beheersen. L’essence helpt ze hierbij, stuurt en gidst, houdt ze alert. Want er is geen branche die zo snel verandert als de cosmeticabranche. Daarom ben ik blij dat L’essence er is.”